Betingelser og vilkår

Priser
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer 25% moms dersom ikke annet er angitt. Zen Interiør reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå grunnet tekniske feil.

Dersom det viser seg at lagerstatusen er feil når det gjelder din bestilte vare vil vi ta kontakt med deg. Salgsvarer byttes ikke. Dersom det er bestillingstid på varen blir det beregnet et avbestillingsgebyr på 25% ved avbestilling.

Betaling
Hos oss kan du betale med Vipps, faktura, bankkort eller kredittkort. Vi benytter Klarna som betalingspartner.

Gavekort
Gavekort som selges i nettbutikken kan ikke byttes inn mot kontanter. Zen Interiør tar ikke ansvar ved tap av gavekort, men vil så langt det lar seg gjøre forsøke å hjelpe. Gavekortene kan kun benyttes hos Zen Interiør.

Levering
Vi sender alltid varene så raskt vi kan og senest 3 virkedager etter at ordren er mottatt. Ved travle perioder kan lengre leveringstid forekomme. Har du gjort en forhåndsbestilling sendes alle varer samlet om ikke annet er avtalt. Vi leverer kun til adresser i Norge. Vi tar forbehold om at noe lengre leveringstid kan forekomme dersom produktet er bestillingsvare.

Forsendelse
Vi har fast fraktpris på 99 kroner. For ordrer som overstiger 1000 kroner sender vi varen fraktfritt. Vi sender våre varer med Posten/Bring. Det er kjøpers ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på postkontoret blir pakken sendt i retur til oss. Skal vi sende pakken på nytt blir kunden belastet for frakten. Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som postpakke som kan hentes på Postens lokale utleveringssted. Vi gjenbruker det vi kan av emballasje, hvilket betyr at varen vi sender kan bli sendt i en eske som stammer fra en annen leverandør eller lignende.

*Fast frakt 99 kr gjelder kun for sendinger i Norge. For større møbler tilkommer et ekstra fraktgebyr.

Leveransevilkår
Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss.

For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet med et gebyr på kr 299,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

Reklamasjon
Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via vårt returskjema som du finner her. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig.

Hvis varen er blitt skadet under transport må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen sammen med ditt ordrenummer og fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur.

Angrefrist
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet kan du returnere dine varer i originalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottakelsen. Varer som sendes oss uten originalemballasje kan ikke byttes eller returneres. Gi oss beskjed ved å bruke returskjemaet du finner her om at du ønsker å benytte deg av angreretten.

LAST NED ANGRERETTSKJEMA HER.

Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket. Ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen!

Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke.

Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav. Du har selv ansvaret for retursendingen frem til vi mottar den.

Returen sendes til:

Zen Interiør AS
Skarpeborgeveien 60,
3160 Stokke

Husk å legg ved ordrenummer og kontaktinformasjon slik at vi finner tilbake til din ordre. Det er også mulig å selv levere varen tilbake til lageret ved avtale.

Fyll ut angrerettskjemaet og legg det ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Endring i vilkårene
Selger forbeholder seg retten til å endre nåværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Taushetsplikt
Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.

Har du spørsmål så ta kontakt med oss på epost: post@zeninterior.no